GET YOU IN YOUR DREAMS

När jag varit i skolan halvdag minus trettio minuter var jag rätt trött och hängig och nedstämd. Dels för allt vi har att göra, jag vet allvarligt talat inte hur jag ska klara av det och dels för det vi hade föreläsning om - kvinnors utsatthet. Hemska fakta, siffror och berättelser om kvnnor i tedje världen som är PPP (poor, powerless and pregnant) och man stänger bara av för man orkar liksom inte förstå. Jag tog alltså tåget hem lite tidigare för att inte missa tandläkartiden (inga hål!) och för att kolla efter en bok på Akademibokhandlen (som såklart inte fanns). Sen kunde jag ändå inte låta bli att ryckas med av det fina vädret och köpte en somrig klänning på gina som jag tänkte ha ikväll. Vi ska efter mycket om och men fira i Hallstahammar med Ms familj. Jag har slitit som ett djur för att kunna jobba undn så mycket att jag skulle kunna åka med A till Uppsala eller vad det nu blivit men jag hinner liksom inte. Nu kommer vi alla fall hem ikväll och jag kan skriva hela dagen imorgon. Det är tur att det är soligt i alla fall annars hade jag väl suttit här och grinat. Haha, nädå. Det är bara att gilla läget och jobba på. Om en månad sitter jag med en glass i handen och är överlycklig, då är allt avklarat. Fram till dess får ni ha överseende med mig. Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0