SAME SAME BUT DIFFERENT (IN A GOOD WAY)

Kanske har det gått åtta år sedan sist vi på allvar hängde såhär, i gäng, som jag vill ha det. Och ja, vi har blivit större och äldre och mognare (tror jag?) men jag vet precis vilka ni är och ni känner mig känns det som. För nu hänger vi i hus och lagar mat. Dricker kaffe. Snusar och röker (nikotin vi köpt själva, utan att ens behöva visa leg så gamla är vi). Åker bil. Där finns spår från gårdagen helt klart men samma lekar i ett uppdaterat format kanske? Det känns fint! Och jag är tacksam att jag kan vara borta så länge och sedan nästan passa in utan vidare. Ligga mittemellan i soffan (med glasögon för att kunna läsa texten på tvn, något jag ju inte hade då) och lyssna på när ni pratar om saker jag inte vet något om och jag trivs. Tittar på film som inte är skräck (det var väl det enda vi tittade på back in the days?) och har hällt upp godiset i skål. Snö utanför men sol i sinne. Vi kommer alltid bara att förändras lagom och det är det som gör kvällar som den här så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0