THERE'S NO SCHOOL LIKE THE OLD SCHOOL

...AND I'M THE FUCKING HEAD MASTER. Söndag morgon. Igår var vi och firade födelsekalas hos Ms systerson och mitt emellan tv-spel och hembakad tårta bestämde vi oss för att stanna över middag och ringde hem pizza. När vi kom hem var G här för kattvakt och S hade inte kräkts och allt var frid och fröjd så vi tittade på på spåret på svt play i äkta pensionärsanda och sen föll jag mot mjuka kuddar och täcken medan M tittade på film i vardasrummet. Sen drömde jag om gamla och änu äldre klasskamrater, bebisar, födelsedagar och pulkaturer ner för branta backar. Idag ska jag ringa farmor för hundrade gången och förhoppningsvis svarar hon, på torsdag bär det av. Och så allt annat söndagar innebär - tvätt, storhandling, städ, tv och middag hos lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0