DRESS UP

Jag älskar fredagar. Lite av fredagsgodis- och disneydagspirret sitter fortfarande kvar i min mage. Storhandla på Konsum och jag och A får femton kronor var att köpa vad vi vill för. Sätter oss på golvet i matbutiken (bryr oss inte om att vuxna stirrar) lägger ihop och drar ifrån. Sedan "tre godisar var innan middagen" och jag och A får välja vad vi vill ha på pizzan (hembakad såklart) och göra iordning ett eget hörn som är bara vårt, springa hämta läsk  matkällaren där det luktar speciellt och man blir kall om fötterna. Dansar med pappa i musikrummet medan pizzan står i ugnen. Tears for Fears eller Michael Jackson. De vuxna dricker rödvin och mamma röker i köket när vi alla ätit upp och jag och A sitter framför tvn i vardagsrummet, nalle puh eller duck tales eller kalle anka och musse pigg. Det är långt ifrån samma sak längre men ändå: när det är fredag är jag (oftast) glad. Dagen till ära har jag satt på mig min fina klänning och gått och handlat fika (kan inte baka själv förrän vi får en ny och hel spis). Vill du komma förbi på en kopp te är du välkommen fram till fyra. PUSS HEJ!


Kommentarer
Postat av: Nikita

du är säkert så jävla söt i din nya klänning

2009-01-09 @ 21:48:01
Postat av: patricia

å den nya klänningen, i like! ps. jag kommer läsa din blogg var dag! <3

2009-01-09 @ 22:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0