DREAM ON

Vid sjusnåret hoppade en kelig katt upp till mig i sängen och kröp ner under täcket, tryckte sig mot magen. Allt är förlåtet! Jama hur mycket du vill nätterna igenom bara du ligger kvar ett tag till. När klockan ringde halv nio ville jag såklart inte lämna värmen (inte hon heller) så vi snoozade 2o minuter. Inatt drömde jag det igen förresten, andra natten i rad som R är död. Ja jag ska skicka sms och fråga hur det här för nu är det lite läskigt. Läste ut fjärde ungdomsboken igårkväll och har bara en kvar men först blir det träning som planerat och plugga lite med. Ja just det S: p-staven åker ut för att den har suttit där i tre år och 17 dagar, alltså har den ingenting att erbjuda längre. Däremot vll jag inte sätta i någon ny och kör nog på minipiller för så småningom hoppas jag väl på en familj och det är inte säkert att det är snart, kanske inte om ett eller två år men förhoppningsvis behöver jag väl inte vänta i tre. Har dessutom hört att hormonerna från en p-stav kan ha inverkan på kroppen i upp till ett år efter uttagning, men stämmer verkligen det? För när jag läste på Implanons hemsida verkade det inte så. Well, känns onödigt att sätta in en till om det ändå inte är säkert hur länge den får sitta. Och så om man bestämmer sig hux flux för att man vill försöka är det bara att sluta ta pillrena, man behöver inte åka till barnmorskan och lokalbedöva och snitta och dra och undersöka (det är ju så att det finns roligare saker i livet än att ligga i en gynstol). Jag blir lite höjdrädd, det är inte så långt kvar nu till framtiden. Om bara lite drygt ett år är jag klar med utbildningen om allt går som det ska. Jag som på något sätt innerst inne trodde jag skulle bli kvar för alltid. Någon som ska med och träna 11.30? Puss hej!


Kommentarer
Postat av: stina

ih! roligt!

nej jag tog ut min när den var slut, körde med minipiller i typ en månad för de hade så jobbig inverkan på mitt humör och sinne, så slutade jag. och tre månader senare var jag på smällen första gången. däremot har jag hört att p-spruta är rent av farligt, det kan orsaka sterilitet tillochmed. men då ska man ha använd den länge.



framtiden är ännu oskriven, det är det som gör allt så spännande. go girl!

2009-03-17 @ 11:27:10
URL: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0