NINE YEARS IS NO TIME AT ALL

A: När jag var fjorton hände allt och ingenting och jag visste inte särskilt mycket om livet men trodde mig veta allt. Fjorton är mycket uppochner och konstigheter och far far away i många bemärkelser men inte alla uppenbarligen. Nu har vi känt varandra i nio år. Vi har inte ringt varandra varje vecka och frågat hur vi mår och kanske inte alltid varit glada i varandra heller men alltid alltid varit speciella. Ska jag sammanfatta min tanke? Du är internetkontakter med rosa tyllkjolar, min kontakt med aktivismen sen den gången polisen stoppade dig på gatan under eudemonstrationerna, du är svartvita fotografier och små små väskor som vi lyckades klämma ner det mesta i och trasiga strumpbyxor. Du är musik på hög volym och våga vara den man vill och tillräckligt annorlunda (i dubbel bemärkelse) något som jag aldrig tycktes bli. Du är plastringar med rosa eller lila låtsasstenar och hang out på diverse konstiga platser - lekstugorna, cykelvägarna, lekparkerna. Du är tävlingar om saker vi inte borde tävla om och stora stora tröjor och stora skor. Du är nattliga telefonsamtal och cykelturer, skådespel och verklighet på en och samma gång, den som vet och den som kan och den som vågar. Du är djupa tankar och hemklippt frisyr nya vårskor och svarta shorts över strumpbyxor. Du är I'm so excited bil och körkort, flingsalt återupplivningsdryck och promenader på väg hem från krogen, vakna lagom sent och allt på en och samma gång. Jag är så glad att jag fått vara en del av ditt liv så länge (det går så fort!). Snart står jag utanför din dörr med bullar och bag in box. OFC!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0