SUGAR FOR THE EVNING

För dig som inte har lust att läsa en lång och tråkig text, dagen i bilder:
  
   Puss hej!

Igår kväll tog jag bilen till P (lillebror hade träning) och direkt blev det promenad för att försökra mig om bästa vägen till dagens barnmorskebesök. När vi kommt till Hemdal tänkte vi att vi går väl lite till och helt plötsligt (40 minuter senare) var vi så gott som ute på Hälla fast vi trodde vi gått åt helt annat håll. Efter ca 75 minuter hade vi i allafall återvänt till värmen med både smottihe, pistage och cashew. Sen blev det TVtitt (nya fina TVn) och temys. FAB! Sen tog jag bilen hem och läste ut sista ungdomsboken (not so good) och sov (not so good) och vaknade med tio minuters marginal innan klockan skulle ringa alltså ca 05.50. Hu. När man ska till barnmorskan eller doktorn eller tandläkaren blir man plötsligt så himla medveten tycker jag om hur man ser ut och hur man tar hand om sig själv och det gillar jag inte! Jag cyklade härifrån vid halv åtta och var på plats, hrm, tjugo i åtta. En härlig tidsrymd att fördriva på tjugo minuter alltså. Till råga på allt var ju hela vårdcentralen tom så jag kröp ihop i ett hörn med en Damernas Värld där på barnmorskeavdelningen och log generat så fort någon gick förbi. Det kändes som att bli ertappad i en affär efter stängning typ. Sen kom i allafall barnmorskan och jag klarade av både lokalbedövning, snitt, utdragande, undersökning och djuplodande samtal. Fick cerazette utskrivet och cyklade lycklig som ett barn mot coop för att handla. Jag känner mig sällan så lättad som när jag varit hos barnmorskan. Nu behöver man inte dit på ett år (så länge inget händer). Dessutom sken ju solen och fåglarna kvittrade och armen kändes knappt alls! Till coop kom jag strax innan nio men insåg rätt snabbt att apoteket inte öppnade förrän tio. Så jag strök runt inne i affären som en vilsen katt i nästan en timme, sen gav jag upp, betalade för mina grejer (bland annat en jävla skittidning som jag uppenbarligen blev svag för ett kort ögonblick) och åt en banan på en av pensionärsbänkarna. Apoteket öppnade, jag hämtade mina pillzen och cyklade hemåt. Innanför dörren ringde Å, hennes söner var sjuka båda två så vi sitter var för sig både idag och imorgon. Jag åt en avokado och ett par knäckemackor och bakade cupcakes. Det är trist att man ska sleva i sig så mycket av smeten/frostingen så man är trött på skiten innan bakverken ens är klara. Dessutom är dt praktiskt taget omöjligt att garnera snyggt med chokladfrosting. Hur man än gör ser det ut som hundbajs. Nu ska jag skriva klart intervjun. På allvar. Kom och fika om du har lust! Puss hej!

Kommentarer
Postat av: stina

hoppas cerazette fungerar för dig. för mig var det ett big nono. kände (redan efter en vecka) att jag blev deprimerad, ingen sexlust, gråtmild, aptitförändringar... helt sjukt. jag mådde asdåligt av dom så jag slutade.



men som sagt, hoppas det går bättre för dig, för jag har hört att de fungerat kanon på andra :)

2009-03-19 @ 18:15:01
URL: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0