THE RIGHT ONE

Du känner ju mig och vet att jag älskar att fördriva tiden med menlös skittv. Därav händer det med jämna mellanrum att jag tittar på både Andra Avenyn, Top Model och Den Rätte För Rosing (obs! Det här är inget jag är stolt över!). Sistnämnda programmet är ett skämt! Allvarligt talat! Jag tycker att ni som inte tittat på det borde gå in på kanal5s webbtv och se de tre första avsnitten för ren allmänbildning gällande skittv och skandalblondiner (det är helt gratis, annars hade jag såklart aldrig satt min fot där). Programmet överlag går bara inte att ta på allvar för fem procent ens och så finns det vissa specifika, enskilda saker som gör det ännu mer skrattretande/tragiskt. För det första hoppar det av folk varenda vecka. Killar som blivit uttagna väljer att inte dyka upp till inspelningarna och vad säger det om huvudpersonens dragningskraft? I första avsnittet var de nio tror jag och nu (efter tredje) är de fyra, en har blivit utröstad varje gång. För det andra är det helt bisarrt hur hon tar sig själv på allvar denna kvinna! Alltså jag har inte sålt min själ till Big Brother och min kropp till plastikoperationer så jag vet inte om självdistansen ingår i kontrakten, men det verkar så. I gårdagens avsnitt säger L med allvar i rösten att hon "inte har mycket till övers för materiella ting" (detta är inget exakt citat). För mig är denna kvinna synonym med materiell, för säg mig: är inte plastikoperationer materiellt? Och alla dessa kläder och väskor och skor och nya frisyrer (löshår ofc). I'm telling you: du är mycket för materiella ting. Det är OK, men låtsas inte som något annat. Denna kvinna är i-landsproblem personifierat. I andra avsnittet träder hennes livscoach fram och L berättar hur hon inte vill hamna i gamla vanor igen gällande männen, något då livscoachen ska förhindra. Jag vill inte ens veta vad en livscoach tar betalt! Dessutom tycker jag skandalblondinen är väldigt motsägelsefull. En av karlarna i programmet skiter i allt. Han är ute och dricker sent om nätterna och vaknar inte i tid för att delta i utmaningarna. På frågan vad han tycker om L svarar han att hon väl "duger för en helg". L blir såklart väldigt upprörd varje gång hon hör om denne karls upptåg och jag tycker definitivt han stämmer in på beskrivningarna L ger sin livscoach av de män hon vill undvika men ändå får han följa med vecka efter vecka. Till denna man sållar sig en skara med nittonårige H - den enda som ännu fått hångla med L och som L sagt att hennes femtonåriga dotter definitivt kommer bli kär i, Chip&Dalegubben - mannen som i gårdagens avsnitt avslöjade att han tyckte L var blåst och att han fick ut mer av att prata med en brödbit än att prata med henne och skåningen - som uppenbarligen har svårt att handskas både med alkohol och homosexuella. Den enda jag tyckte verkade hyfsat vettig (obs! Detta är en definitionsfråga. Mannen ifråga var en bästa av de värsta) skickades i gårdagens avsnitt hem. You tell me why. Oh lord. Eftersom Den Rätte För Rosing är ett skitprogam och hela det här inlägget handlar om det är det här ett skitinlägg, det fattar till och med jag. Någon jävla självdistans har man väl. Puss hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0