HAPPY FACE

Klockan är inte så väldigt mycket i vanliga mått mätta men om man tänker på mig som höll på att somna redan under föreläsningen runt 15oo idag och som sedan dess hunnit med städning, fika med damen inunder, pannkakor och två sidors reflektionstext och dessutom sov väldigt lite inatt för att en viss herr katt höll låda och ska upp strax efter fem imorgon så ja - det ÄR sent. Dessutom har jag kramp i ena axeln och har fortfarande möjlksyra sedan gårdagens pass (jag tröstar mig med att N förhoppningsvis känner detsamma). Ja, jag sitter och pluggar. Jag har skrivit en väldigt reflekterande text med många krystade liknelser och metaforer, långa ord och långsökta slutsatser. Ändå är jag glad. Har bara en sida kvar, redovisningen imorgon och lite uppsatspill sedan är det lov. Vi längtar till på fredag allihopa, då blir det tacos, vin etc. Hela dagen idag har åtmistone 70% av samtalen inletts med "men jag tänkte, på fedag ..." sedan har en lång harang följt med allt vad vi ska äta och dricka och göra och vad vi ska ha på oss om vi ska gå ut eller ej osv. Vi är en brokig skara, blandad grupp men gud vad kul det ska bli att umgås utan krav på att producera långa texter med smarta åsikter. Ibland orkar man helt enkelt inte vara smart. Puss hej!

P.S. Tomaterna på balkongen växer så det knakar och igår tittade jag och M på Coraline, rekomenderas varmt, du blir inte besviken, promiz. D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0