HAVING A HARD TIME

Tentaveckan har börjat och jag har så smått satt igång med en av två tentor som ska vara klara den tredje respektive fjärde november. Jag ska analysera två specialpedagogiska artiklar och som om det inte vore svårt nog är de båda skrivna på engelska, en på elva sidor, den andra på tjugoåtta. Jag är redan trött på hela grejen och eftersom det är mer än en vecka kvar (nä, jag vet att det inte är mycket tid) känner jag trots allt att jag inte har kniven mot strupen vilket innebär att jag inte kan fokusera. Kom tillbaka dagen innan inlämning, då sliter jag som ett djur. Önskar verkligen att jag var av ett mer seriöst slag och satte igång med tentan så att den var klar ett par veckor innan inlämning. Men men, vi har pratat om det här förut och efter fyra år på högskolan har ingen förbättring skett (om man nu ska se på det som något negativt) och det lär väl inte hända heller sista året så jag kör på med min kniven mot strupen-metod. Har dock lite ångest, drömde mardrömmar hela natten om svensktentan och det var jobbigt. Ska verkligen anstränga mig för att få klart åtminstone en av tentorna innan helgen. Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0