2192 DAYS

min kärlek till dig kan inte mätas i siffror
jag kan inte förklara
aldrig få dig att förstå
jag kan inte sätta ord på det (ord som annars varit det enda jag behärskat)

för första gången i mitt liv kan jag tänka på morgondagen
veta hur jag vill ha det
se oss där precis som jag såg oss igår, förra veckan, för sex år sedan
på tågstationen
mellan stressade resenärer och överfulla papperskorgar

sedan dess har jag vetat

du är mitt allt
min anledning att stiga upp om morgnarna, min anledning att andas
du får mig att skratta när natten är som mörkast och kallast
och det betyder allt

jag samlar dina fingeravtryck på min hud
din smak i min mun
låter din röst fylla mina öron

för första gången är jag nöjd

begär inget mer än att hela mitt liv ska se ut såhär
din hand i min när jag somnar
när jag vaknar och allt däremellan
en evighet och ytterligare tusentals år

JAG ÄLSKAR DIG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0