DAMN YOU SUNDAY!

Jag är fortfarande hostig och snorig och efter varje hostattack följer en klimakterieaktig svettattack och lungorna värker. Hade jag varit friskare hade jag följt med brorsan till Ps fotbollsmatch (heja heja tjejen hoppas det gick bra). Well well, har sovit en hel del och småätit en hel del och sedan ett par timmar tillbaka har jag gett mig i kast med Att Analysera Text, en av böckerna på vår litteraturlista i textanalyskursen. Vilken annan dag som helst hade jag kanske orkat bry mig om det jag läste också. Inte idag. Istället tar jag pauser hela tiden för att kolla nyheterna på aftonbladet.se, hämta lite ost och kex eller testa på facebook när jag kommer få mitt första barn (6/6 2010 uppenbarligen). Eftersom jag är hostig och sådär vilket M tolkar som döende i nya influensan har han skött det mesta här hemma idag och igår, mitt hjärtegull. Igår köpte han godis cola och hamburgertallrik från Gidegrillen till mig och idag har han tvättat och nu är han och handlar. Under tiden försöker jag som sagt läsa och ge Aslan den uppmärksamhet hon kräver, hon ligger och vräker sig i boken, över tangentbordet och över mina anteckningar i kollegieblocket, spinner och hugger efter pennan jag använder för att stryka under i boken med. Kattskrälle! Ett tag lyckades jag i allafall distrahera henne med en fågelfilm jag hittade på youtube, happy face! Nu ska jag återvända till boken för snart kommer M hem igen och let´s be honest då kommer inte mycket vettigt bli gjort. Jag har så svårt att koncentrera mig på plugg när jag istället kan ha kul med min älskling. Puss hej!



Smarta jag lurar min smarta katt att titta på en smart film medan jag försöker bli smartare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0