DON'T GROW UP

Torsdag: skolstart på två olika håll, två olika ämnen olika kurser och kurskamrater. Nya litteraturlistor och baxnar lite över hur mycket det faktsikt är att läsa. En del bekanta ansikten en del nya. Höjdpunkten på kvällen - i ösregn hem till L och sedan vidare, uppåt. Sitter på pakethållaren, skriker skrattar blöt som en hund. Fönar håret hemma och diskar medan L lagar mat dukar fram. Skojar skrattar och är glad för Ms skull att han inte är här än. Senare N och P med tilltugg att lägga i skålar och vid köksbordet är vi inte mycket äldre än tretton år and I love it. Tänker på vilken skillnad det är när jag är i skolan och när jag är med mina loved ones. Fredag: beställer kurslitteratur när M lämnar lägenheten, kommer upp i hisnande summor (hoppas det är värt det). Lägger mig en stund till men alltid alltid på väg in i slummer: störningsmoment katt. Jamar klöser biter. Jag älskar dig men ibland vill jag bara slänga ut dig kattskrälle. Frukost framför dålig tv som jag inte kan låta bli att älska och storstäd, varenda rum näst intill skinande. I sällskap med A och P blir det sedan affären med inköpslistor och medan karlarna har bättre saker för sig står fruntimrena i köket i timmar (känns det som i allafall). Skivar knådar och kavlar till maten står på bordet. Det visar sig vara värt allt besvär och lite längre ner i glasen efter maten medan karlarna tar hand om disken fnissar vi åt roliga filmer på internet osv. Sedan blir det skräckfilmsflopp och efterrätt en god natts sömn och lördag: godispåse, film och tacos. Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaha...det var minsan knådande och skräckfilmsflopp som vann mot en bf-kväll, morr.. ;)

Jag är också helt besatt av how i met your mother...åå, det är så awsome!!!

Puss på dej katt!

2009-09-07 @ 16:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0