HOMECOMING

Varför är jag jämt så trött på kvällarna? Igår höll jag på att dö när jag och M tittade på sista säsongen av Sopranos (han för fjärde gången, jag för första) och mina ögon ville bara stänga sig och de sved och jag gäspade hela tiden. M frågade om jag ville gå och lägga mig och då frågade jag honom vad klockan var. FEM I ELVA! En lördagskväll! Herregud det är dags att skärpa till sig! Så jag pressade upp ögonen och tittade klart på avsnittet tog en dusch och en kopp te för att överleva ett till. Att leva med mig är ju som att leva med ett barn med tider för vila utspridda under dagen och i säng runt tio. Tror faktiskt det kan ha med medicinen att göra, eller jag skyller på det i allafall. Satt för övrigt med nya heelsen på hela kvällen igår, måste vänja mig har jag bestämt. Gjorde ont i fötterna men blev bättre och bättre mot slutet av kvällen i allafall. Vill man vara ladylike får man verkligen slita hårt. Idag är det söndag och jag har ännu ingen söndagsångest alls. Vi har som vanligt tvättid men efter det ska jag ge mig av till hemtrakterna och mamma och pappa. Har ju bott hos dem hela sommaren och nu är det över tre veckor sedan jag träffade dem sist så ja, jag har nog lite hemlängtan. Nu ska jag göra knäckemackor med ost från fredagens "ostbricka" och dricka en kopp te till. Och ja, jag ska titta på HIMYM (How I met your mother). Måste verkligen passa på att tipsa om (dels HIMYM men också) Ninjavideo.net, den sida jag för tillfället hänger flitigast på. Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0