LEARNING IS NOT EASY

Idag har jag och M-L suttit på högskolebiblioteket och försökt ta tag i vår läroboksanalys. Seriöst jag fattar nästan ingenting och det jag förstår kan jag inte termerna för så när någon pratar om det jag förstår tror jag att jag inte förstår det för att jag inte förstår termen för det. Invecklat? Ja! Vi fick i allafall en hel del gjort och pratade en hel del om annat också. Jag kom inte hem förrän strax innan fyra så vi pluggade nästan i sex timmar, rätt bra tycker jag. Tyvärr slutar det inte där. Jag har mycket mycket mycket att läsa till imorgon också. Men du vet, jag överlever. Idag åkte halsduken fram också! Det är bara att face the facts: löven gulnar, temperaturen sjunker och dagarna blir kortare. Rätt mysigt tycker jag. Igår kväll innan vi skulle sova kom jag och M på oss med att längta efter vintern och stora snöflingor. Jag älskar att bo i ett land med olika årstider även om också jag klagar ibland över för kalla somrar och för varma vintrar. Förkylningen är lite lindrigare idag, har hostat en del och är himla trött men värre än så är det inte. Var småfebrig när jag vaknade men nu känns det ok. Nej nu ska jag återvända till kurslitteraturen. Puss hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0