WAITING FOR FRIDAY

Idag på lektionen var persiennerna fördragna för att vi studenter inte ens skulle få för oss tanken att ge oss av ut i solen. Det enda ljuset kom från overheadmaskinen och jag låtsades anteckna men ritade mest blommor och Moaflickor. Jag orkade inte lyssna jag orkade inte tänka inte reflektera och diskutera och när jag tänkte på att det är fredag imorgon började jag nästan gråta av ren och skär längtan. Till slut fick jag cykla hem i allafall och för en gångs skull var maten klar och katterna omhändertagna och disken (nästan) diskad. Love at my man! När jag en stund senare var ensam blev det något slags elfel och blixt och smäll och lillebror G fick rycka ut med sin expertis och rädda mig medan jag själv fokuserade på att gå in mina heels. Det är fan inte lätt att vara tjej alltid. Imorgon blir det i allafall efterlängtad girlz night och det ger fredagen extra guldkant. Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0