WHAT IS WRONG WTIH ME?

Måndag med sovmorgon och två saker på schemat: plugga inför morgondagen och träna. Inte så värst svårt att klara av kan tyckas. Klockan ringer strax innan o9oo men jag har drabbats av extrem trötthet och lyckas inte släpa mig upp förrän framåt 1ooo. Då tänker jag att jag ska vakna i lugn och ro med en kopp varmt citronvatten och ett How I met your mother, sedan ta itu med kurslitteraturen. Ett avsnitt blir ett till och ett till, allmänt omkringsurfande (facebook, bdb, diverse bloggar, aftonbladet), ett till avsnitt och så är klockan 115o! Du vet väl vad det betyder? 7th heaven! Parkerar mig i soffan och tänker att efter det här finns det ingen återvändo, då är det kurslitteratur som gäller!! Har sett avsnittet förut men vad gör det? Återvänder till datorn, loggar in på Blackboard och läser en artikel (kurslitteratur) om lärobokstexter. Rätt intressant och jag för läslogg till och med! Sen tänker jag att jag gjort mig förtjänt av en liten paus, käkar en banan, surfar lite. Hugger sedan in på kurslitteratur #2: en avhandling vår lärare har skrivit. Har hört att den ska vara helt ok och behöver dessutom bara läsa valda avsnitt. När jag har läst två sidor inser jag hur stökigt det är i köket... Borde kanske diska lite. Efter disken måste bänken torkas av, lite saker som står framme måste plockas undan... Innan jag vet ordet av står jag i vardagsrummet och fluffar kuddar och viker filtar. Skärpning!! Tillbaka till skärmen. Läser en sida till men kommer bara på att jag måste kolla en grej först som jag lovat pappa. Kollar upp (avklarat på ca fem minuter) och ska precis börja läsa igen när jag kommer på att jag måste ladda ner drivrutiner för min mobiltelefon! Det är ju bra om jag har möjlighet att föra över filer till och från pärlan, right? Och det måste ske nu... Inser när jag laddat ned programmet hur idiotisk jag är och tänker att det måste dokumenteras på bloggen. Så nu sitter jag här. Det är konstigt hur mycket roligare och viktigare allting tycks så fort plugg står på schemat. Är nog lite skoltrött trots allt... Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Se det från den ljusa sidan - du får i alla fall nåt gjort även om du inte får rätt saker gjorda. Jag lyckas alltid med konststycket att inte göra det jag ska och inget annat heller. Märkligt.



p.s jag kan också fastna i 7th heaven ibland, men då endast för att skådespelarna, samtliga!, ser så lustiga ut.

2009-09-07 @ 16:25:09
URL: http://eyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0