DON'T LOOK BACK, DON'T EVEN BOTHER

2009 var ett bra år ett år som många andra och jag vet att jag tidigare varit sådan som skrivit mycket om vad jag gjort under året och varför men om du är en (av få) som faktiskt läser min blogg vet du redan vad som hänt och om du är en (av få) som känner mig så vet du ju till och med utan att läsa min blogg vad som hänt och jag vet ju redan vad som hänt så vad är meningen? Jag blickar framåt! 2010 är mitt vuxenår. Eller mitt nästa vuxenår. När jag tänker närmare är väl varje år efter det man fyllt arton (eller flyttat hemifrån) ett vuxenår? 2010 är ännu ett i raden, 2010 är framtiden (gud vad larvigt skrivet, mår lite illa över mig själv, jag gillar inte såntdär). Ända sedan jag började plugga har jag haft siktet inställt på i år för det är i år jag blir färdig. Om ett halvår (förhoppningsvis) väntar jag på att få mitt examensbevis i hand och med lite tur har jag ett jobb att gå till och en lön som trillar in på kontot och en påbörjad avbetalning till CSN. Kanske hamnar jag någon helt annanstans någonstans där ingen annans beslut påverkar var jag hamnar utan det blir så baserat på mina (eller våra, Ms och mina) beslut. Förmodligen blir vi kvar. Det blir ju också bra. Kanske köper vi hus. Eller hyr. Förmodligen blir vi kvar. Och ja, det blir bra. Så i år börjar också lite vuxenansvar mer på allvar. Jag måste börja spara lite pengar så jag har något att ta av om jag blir utan jobb ett tag. Och jag måste börja söka jobb. Och jag måste klara av c-uppsatsen. Annars blir jag ju inte klar. Och jag ska dra ner på fula ord för en lärare kan inte stå framför klassen och använda könsord (om det inte är sexualundervisning det handlar om). Herregud. Jag blir alldeles yr av spänning. Nu ska jag beställa hem pizza och leva i nuet. Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0