WHAT ARE YOU TALKING ABOUT?

BY NIGHT: Du sover det har du gjort länge och katterna med. Jag ligger bredvid och tittar på en serie på datorn, hörlurar så du inte ska störas. Den är lite obehaglig. Klockan blir fem i ett jag är trött och börjar packa ihop datorn när jag märker att du tittar på mig. "Hur många personer har du sett?". Jag fattar ingenting jag frågar vad du menar. "Hur många är det i lägenheten?". Du pratar i sömnen hjärtat och det säger jag till dig, börjar bli lite rädd för du ser vaken ut. Har du hört något jag inte hört? "Hur många är det här?". Det är bara vi. Och katterna. Det försöker jag förklara. "Allt som allt?". Jag ber dig somna om och vara tyst för du skrämmer mig, samtidigt som jag inte kan låta bli att skratta åt det. Jag frågar om du förstår att du pratar i sömnen och det säger du att du gör. Ja, du sover. Ja, du har bara drömt. Jag lägger mig till rätta. "Har du tittat i alla rum?". Vågar mig inte ur sängen. Somnar så småningom, du med. Att bo med dig är spännande. Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0